PHILIP KERR - SESSİZLİĞİN ÖTE YAKASI

Dedektif Bernie Günther 11

P. Kerr’in bu uzun serisinden daha önce Biri ve Öteki’yi okumuştum, devam etmeyi pek düşünmüyordum ama son çıkan kitabı gördüğümde yazar W. Somerset Maugham’ın (1874-1965)  karakterlerden biri olması ilgimi çekti ve okudum...

Roman gerçek olaylardan yola çıkarak yazılan bir tarihi kurgu... S. Maugham bir süre İngiliz İstihbarat servisinde çalışmış, 1917’de Petrograd’da önemli casusluk faaliyetlerinde bulunmuş, o dönem için sıra dışı yaşam tarzı olan bir kişilik... roman 1956 yılında başlıyor Maugham’a eski bir Nazi tarafından şantaj yapılıyor, Dedektifimiz Bernie’e de -orada sahte bir kimlikle gözlerden uzak hayatını sürdürmeye çalışırken- şantaj yapan bu Naziyi tanıması nedeniyle kendini olayların ortasında buluyor... konu geri dönüşlerle savaş zamanındaki trajik olayların kurguya katılmasıyla devam ediyor...

Kitap ağırlıkla Soğuk Savaş dönemi İngiliz, Rus ve Doğu Alman istihbarat servislerinin birbirlerini baltalama çabaları ve karşı casusluk faaliyetlerini anlatıyor... romanı sıkılmadan okuduysam da o zamanki istihbarat faaliyetlerinin çok fazla ilgimi çekmediğini fark ettim, Maugham ile ilgili daha çok şey beklemiştim pek bulamadım... velhasıl casusluk hikayeleri ilginizi çekiyorsa büyük bir beklentiye girmeden okuyabilirsiniz... 


Yazar: Philip Kerr
Çevirmen : Cem Demirkan
Sayfa Sayısı : 370
Basım Yılı : 2016
Yayınevi : Alfa

Saint-Jean-Cap-Ferrat, 1956.

Bernie sahte isimle Grand Hotel'de herkesin gözü önünde saklanmaktadır. Siyah ceketi ve kendisine hiç yakışmayan hizmet etmeye hevesli adam maskesiyle otelin kapıcısıdır: Günleri ve geceleri sarhoşları odalarına taşımak, fahişeleri otelden uzak tutmaya çabalamak ve aşırı zengin müşterilerin manasız sorularına cevaplamakla geçer. Yemek rezervasyonu yaptırmak ya da briçte eksik oyuncu için başvuracağınız adam odur: 



W. Somerset Maugham'ın evi olan Villa Mauresque'de hemen her akşam oynanan briç oyununa dördüncü oyuncu olarak katılacak biri. Ama Maugham'ın ihtiyacı sadece bir briç ortağı değildir. Profesyonel yardıma ihtiyacı vardır, çünkü belki sıradışı yaşam tarzı belki de bir zamanlar İngiliz istihbaratına çalışmış olması yüzünden kendisine şantaj yapılmaktadır .

Yorumlar

  1. Kapağı hoşuma gitti. Ama kendisi için bir şey diyemem . Teşekkürler tanıtım için . Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız kapak çok güzel:) ben teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  2. İsmi çok çekici, Somerset Maugham'ı ben de merak ederdim, güzel kitaplar yazmış ama o dönem casusluğu sanırım benim de çok ilgimi çekmiyor, sevgiler Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maugham hem casus olması hem de cinsel tercihleri nedeniyle epeyce bir şeyi saklamak zorunda kalıyor sanırım kitabın ismi oradan geliyor. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. kerr okudum ama başka bişiydi ama bunu okurum severim herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sayıda kitabı var bu seri bile 11. ye geldi:) Polisiye sevenler için ideal:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH