ŞÜKRAN YİĞİT - ÇaTIKaTI aŞIKLaRI

Bu kitabı blogger arkadaşımız Kitap Sesleri’nden öğrendim, yazarı hiç duymamıştım ama konusu cazip geldi ve okudum...

Altmış yaşlarında, kitap/kırtasiye dükkanı olan yalnız bir kadının (Süreyya) kendine kiracı araması ile başlıyor roman, dükkanına astığı sıra dışı bir metni olan ilanla bulunan kiracılarda oldukça değişik insanlar (Laden ve Mercan) oluyor tabiatıyla... bunların yanına Süreyya’nın bir tanıdığı olan şiir tutkunu Berrin Hanımın gizemli ve zoraki varlığı da eklenince dördünün de hayat hikayeleri birbirine karışır ve keyifli bir romana sürükleniriz...

Romanı da karakterleri de beğendim, hüzün dozu yüksek bir hikayeydi ama güzeldi... sadece giriş kısmı gereğinden uzun tutulmuş ve çok dolandırılmıştı, sanki yazar konuya bir türlü giremiyor, nasıl başlayacağını bilemiyor gibiydi ama sonrası iyi geldi... ben yeni bir yazarla ve güzel bir romanla tanışmış oldum, size de öneririm...

Yazar:  Şükran Yiğit
Sayfa Sayısı : 252
Basım Yılı : 2015(3.Baskı) 2008(1. Baskı)
Yayınevi : İletişim

Yolları Arnavutköy'de bir çatıkatında kesişen üç kişi: Süreyya, Laden, Mercan. Üç farklı geçmiş, üç farklı bellek… Süreyya, şu yaşlılık günlerinde, tam gönlüne göre iki kiracı bulur çatıkatındaki iki dairesine: Güleryüzlü, şefkatli, sıcak kişiliğiyle "Güneyli Kadın" Laden ile soğuk, mesafeli, kapalı yapısıyla "Niteliksiz Adam" Mercan. Üçlü, kâh Süreyya'nın kitap-kırtasiye dükkânında, kâh evinde bir araya gelmeye başlar. Bazen iyi demlenmiş bir çay, bazen bir kadeh şarap, bazen Boğaz'ın esintisi, ama hep sırlar, hep bilinmeyenin gölgesi eşlik eder onlara. Süreyya'nın kâbusu haline gelen Berrin Hanım'ın esrarını çözmek zorundadırlar. Bu uğurda içine girdikleri labirentte Berrin Hanım'ın gölgesini kovalarken, kendi tarihlerini, yaşa(ya)madıkları aşklarını, yüzleşmelerini, günahlarını yavaş yavaş bize de fısıldayıverirler.

Yorumlar

  1. Hiç duymadım ben de..Bakalım, belki denk gelir. Yeni yıl için dileklerimde kitaplar yer almadı, az önce yayınladım blogda. İlginç di mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız hayat memat meselelerimiz var ama kitaplar akıl sağlığımızı korumamıza yardımcı oluyor, iyi ki okuyabiliyoruz. Sevgiler:)

      Sil
  2. Güzel, sıcak bir kitaba benziyor, teşekkürler paylaşımınıza Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle Eren Hanım, rahat okunan, güzel bir romandı. Sevgiler:)

      Sil
  3. duymadım ama okuyabilirim bunu hoş konu :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH