BURHAN SÖNMEZ - Masumlar

B. Sönmez yeni tanıştığım bir yazar zaten bu romanda ikinci kitabı... türü açısından baktığımda roman mı öykü mü olduğu konusunda karar veremesem de severek okudum... kitabın içinde roman olduğu belirtiliyor ama birçok öykünün biraya getirilmiş hali gibi duruyor... öykü okuyamayan biri olarak ilk başladığımda bu durumdan hoşlanmamıştım ama sonrası iyi gelişti ve hem öykü hem roman okuyorum diye mutlu oldum... benzer tarzda yazılan kitaplara rastlamıştım (örnek K. Hosseini’nin Ve Dağlar Yankılandı) ama onlarda bu anlatım beni rahatsız etmişti  ''Masumlar''da ise öyle hissetmedim... belki farklı iki zamanı anlattığı için, belki öykünün sonunu önce başını daha sonra anlattığı için, belki de nedensiz bilemiyorum...

Yazar hem uzak bir geçmişte (Cumhuriyet'in Kuruluşu veya az daha önceki yıllar) Haymana Ovası’nda köylüleri, hemde yakın bir tarihte Cambridge'de memleketinden uzaktaki sürgünleri içeren öyküler anlatıyor... her ikisindeki ortak özellik ise acı, ölüm, özlem ve aşk... özellikle Haymana’da geçenlere bayıldım hatta tüm roman bu konudan oluşsa daha çok tercih ederdim... yazarın akıcı bir dili ve sanki kitabın otobiyografik bir yanı da var... nihayetinde güzel bir kitap, okumanızı öneririm, hele öykü seviyorsanız mutlaka okuyun...

Kitaptan bir alıntı;

''Tatar fotoğrafçı daha buralarda yokken Haymana Ovası'nda kurtlar, tilkiler ve bir boz ayı dolaşırdı. Serin duvarlı evler, uluyacakları zamanı bekleyen köpekler ve gelinlerin yalnız bıraktığı pınar, akşamları dolunaya sarınarak yatardı. Ekmek az olur, ölüm sık görülür ve aşk bazen yaralı bir su gibi kanlı akardı.''

Yazar:  Burhan Sönmez
Sayfa Sayısı : 159
Basım Yılı : 2012 (3. Baskı)
Yayınevi : İletişim

"Sır kitabı" taşıyan bir kadın, masum şiirlere inanır.
Uykusuz bir adam, mezarlıklardan ve ölümün kıyısından geçerek hayata tutunmaya çalışır.
Herkesin bir sırrı ve bir günahı vardır.
Adamla kadın, bir gün kaderin kırık köprüsünde karşılaşırlar.
Kadın "kitap falı" bakar, adam kendi kendine bozkır türküleri mırıldanır.
Haymana Ovası'nda, Tahran'da ve Cambridge'te geçen hayatlar…
Eski zamanların umudunu taşıyan bu romanda Burhan Sönmez, farklı rüzgârların savurduğu çok sayıda kahramanı usta bir incelikle bir araya getiriyor.

Yorumlar

  1. 2019'un son kitabıydı bu yazarla ilk buluşmamdı ama masmada ikinci kiatabı bekliyor :) labirent

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tek kitapta kaldım nedense. Fırsat olursa diğer kitaplarına da bakayım bir ara. Teşekkürler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH