ISABEL ALLENDE - Maya'nın Günlüğü

Isabel  Allende'nin son kitabı ''Maya'nın Günlüğü'' çok güzel bir roman... içinizi ısıtan, hüzünlendiren, isyan ettiren, neşelendiren bir hikaye... bir genç kızın 16-19 yaşlarını yani ergenlikten yetişkinliğe geçişini anlatıyor ilk etapta... Maya'nın hikayesi çok zorlu, başına gelmeyen kalmıyor, dibe vurup bir şekilde hayatını kurtarıyor ve yazdığı günlükten tüm hayatını öğreniyoruz...diğer yandan da yazarın memleketi Şili'yi, diktatörlüğü, insanların çektikleri acıları anlatıyor... Maya'nın hayatının bir bölümü Şili'nin Chiloé adasında geçiyor... burası çok ilginç bir yer, hem doğası hemde gelenek görenekleri açısından... açıkçası hikayeden bağımsız olarak o adayı ve halkını çok merak ettim, bir müddet orada yaşamak iyi olurdu diye düşündüm...

Bu roman aynı zamanda bir dostluk hikayesi... Maya'yı büyüten astronom büyükbabası, astrolojiye, ruhlara, büyüye meraklı büyükannesi ile nenesinin çılgın arkadaşları, Chiloé adasının ilginç ahalisi çok çarpıcı karakterler... tüm bu kişilerin birbirleriyle ve Maya ile ilişkilerini keyifle okudum... yazarın muhteşem bir anlatımı var çok yalın, sürükleyici, neşeli... özetle tadına doyulmaz bir kitap, mutlaka okuyun... 

Yazar: Isabel Allende
Çevirmen: İnci Kut
Özgün Adı: El cuaderno de Maya
Sayfa Sayısı :464
Basım Yılı : 2013
Yayınevi : Can

Benim adım Maya Vidal, on dokuz yaşımdayım, cinsiyetim kız, bekârım, sevgilim yok, ama fırsat çıkmadığından, yoksa kılı kırk yardığımdan değil, California'da Berkeley'de doğdum, Amerikan pasaportum var, şu anda geçici olarak dünyanın güneyindeki bir adada sığınmacıyım. Bana Maya adını koymuşlar çünkü Hindistan Neneme pek çekici gelir, annemle babamın da, önlerinde düşünecek dokuz ayları olmasına karşın, akıllarına başka bir isim gelmemiş. Hindu dilinde maya "büyü, hayal, düş" anlamlarına geliyormuş. Benim kişiliğimle hiç ilgisi olmayan şeyler. Atilla olsaydı daha uygun olurdu, çünkü ayağımı bastığım yerde ot bitmez.

Isabel Allende, California'dan Las Vegas'a, oradan Şili'deki Chiloé Adası'na kadar uzanan bir macera anlatıyor, Maya'nın Günlüğü'nde Geçmişle şimdinin, yaşamla ölümün, ümitle ümitsizliğin kucaklaştığı bu büyülü macera, Allende'nin ışıklı, rüzgârlı anlatımıyla hayat buluyor. Modern bir genç kızın sıradışı şartlar altında olgunlaşmasının öyküsü, Maya'nın tutku ve ıstırap dolu anılarında adım adım gözler önüne seriliyor.

Yorumlar

  1. Isabel Allende nin Ruhlar Evi ve Denizin Altındaki Ada adlı eserlerini okudum. Eğer o iki kitabı okumadıysanız çok şey kaçırıyorsunuz derim. İki eserde MUHTEŞEM. Kadının tüm yazdıklarını okumayı istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarı çok sevdim ama bu kitap tek okuduğum romanı... sizin söylediklerinizi de listeme not ettim..teşekkür

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH