GONÇALO M. TAVARES - Kudüs

Toplumsal delilik ile bireysel deliliği anlatan bir roman bu... karakterlerin biri hariç tamamı delilerden oluşuyor... tek akıllı gibi görünen karakter  ise toplumların birbirlerine sebepsiz yere uyguladıkları eziyetlerin tarihini araştırıyor ve geleceğe yönelik bir grafik oluşturmak istiyor... hepsinin yolu bir şekilde kesişiyor ve hikaye devam ediyor.... Ben genelde bu tip konuları severim ama bu romanda ilk 40-50 sayfa bir türlü konsantre olamadım çok karmaşık ve anlaşılmaz geldi (yazarın çok özgün bir anlatımı var bununda etkisi oldu sanırım) sonrasında yavaş yavaş alışmaya başladım, son sayfaya geldiğimde kitabı beğenmiştim ve bundan sonra keşke 200-300 sayfa daha olsaydı diye düşündüm...  kitabın arka kapağı çok iyi açıklıyor,  bu hakikaten kara bir kitap o yüzden zor adapte oluyorsunuz zaman zaman kendinizi rahatsız hissediyorsunuz ama bitirdiğimde okuduğuma değdi diye düşündüm... Özellikle toplumsal delilik ile ilgili saptamaları ve bireysel davranışlarımızı sınırlamaya yönelik toplumun dayatmalarına ilişkin kısımlar çok iyiydi.. bir tek deliler bundan muaf veya bir tek onlar fark ediyor ama kimse onlara kulak vermiyor...

Tekrar romana dönüp  dürüstçe ifade edersem bu yazardan bir daha benzer bir kitap okur muyum? Muhtemelen hayır... oysa ki yazarı bende çok başarılı buldum, üslubu zor ama etkileyiciydi ve önümüzdeki yıllarda belirtilen ödülleri kazanacağına da inanıyorum... ‘’Portekizli Kafka’’ tanımlaması da uygun olmuş... ama beni rahatsız eden karanlık bir roman olmasıydı yoksa yazarın yeteneği ve insanlığa değişik bir açıdan bakmak için okunması gereken bir kitap bu...

Yazar: Gonçalo M. Tavares
Çevirmen : Pınar Savaş
Sayfa Sayısı:
 192
Basım Yılı: 2012
Yayınevi:
 Kırmızı Kedi

Korkunun ve deliliğin sınırında yaşayan iki sevgili, vahşetin tarihi üzerine çalışan bir doktor ve onların kesişen yazgılarını sonsuza dek belirleyecek bir gece. Gonçalo M. Tavares'ten insanın karanlık yüzüne korkusuzca bakmayı başarabilen özgün bir anlatım.

"Kudüs, Batı edebiyatının büyük eserleri arasında yer almayı hak eden önemli bir kitap... Gonçalo M. Tavares'in henüz 35 yaşında bu kadar iyi yazmaya hakkı yok: İnsanın onu dövesi geliyor."
José Saramago

"Portekizli bir Kafka. 
Bu enfes kara romanı özetlemek imkânsız. Akıl ve delilik, korku ve alay, saçmalık ve ciddiyet arasındaki sınırları bulandırmaktan bir an bile vazgeçmiyor. "

Le Figaro

"Genç romancı Gonçalo M. Tavares'ten, kendi, yepyeni yaratısıyla yeniden şekillendirmek üzere dünyayı parçalara ayırdığı büyük bir armağan. Her kitabı gerçekliği daha iyi gözlemlememizi sağlayan birer kaleydoskop... Kudüs, bunu en iyi başardığı kitabı, insanın acılarına eğilen özgün, derin ve zekice kotarılmış bir başyapıt... Günümüz dünyasındaki yabancılaşma üzerine çok yönlü ve etkileyici bir dram." 
Alberto Manguel

Yorumlar

  1. Kudüs romanini okuduktan sonra kitap ile ilgili yorum ararken karşiĺastim blogunuzla, kitap ile ilgili kanaatlerimizin ne kadar benzer olduğunu görüp blogunuzu inceleyip bir surü kitap tavsiyesi not aldim.Harika bir iş çıkarmışsiniz, hayran kaldım. Bir de bu kadar iyi bir kitap okuru olduğunuz icin doğrusu birazcık kıskandım.Ama iyi oldu daha çok okumak için motive oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nadire Hanım, güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Benzer şekilde düşünmemize sevindim:) umarım blogdan seçtiğiniz diğer kitapları da beğenirsiniz... iyi okumalar olsun, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH